Post info


Comments 2


Author: incik mumu

petang tadi saya ada dengar radio berbahasa english.. fly fm nama diberi.. saya nak berkongsi sesuatu yang amat berguna yang saya perolehi hasil daripada pendengaran saya petang tadik.. begini.. mereka di fly fm memberitahu pendengar-pendengar setianya termasuklah saya tentang tanda-tanda seseorang itu tidak diperlukan di sesuatu tempat atau tanda-tanda kehadiran seseorang itu tidak disenangi.. jadi saya ringkaskan saja lah di sini yer..


tanda-tanda seseorang itu tidak diperlukan / tanda-tanda kehadiran seseorang itu tidak disenangi:

1 - apabila seseorang itu tidak diajak untuk menghadiri sesuatu event atau perkara.. naseb baik selama ini saya dijemput, jadi saya sangat diperlukan dan disenangi.. hihihiihi~..

2 - apabila seseorang itu seringkali tidak mengetahui tentang apa yang berlaku di sekelilingnya.. lebih kurang macam seseorang itu dilupakanlah.. naseb baik saya juga merupakan antara orang yang pertama yang tahu akan sesuatu perkara.. tapi kalau semua orang cakap mereka orang yang pertama yang tawu, siapa yang mahu menjadi orang kedua dan ketiga serta seterusnya..?? kih kih kih.. dan nasib baik juga saya tidak sesekali dilupakan.. kerana mereka tahu, sekiranya mereka lupakan saya, maka tidak meriahlah hidup mereka.. hihihi~.. tapi kalau seseorang itu jenis pendiam, macam mana pula ya..?? persoalan yang saya baru terfikir masa menulis entry ini.. jadi saya xnak jawab.. kihkihkih~..

3 - apabila seseorang itu bertanya kepada orang lain tentang apa yang berlaku, mereka menjawab "errr.. entahlah.. tak tahu laaa.. entahlah.. takde ape2 pun.. takdelah.. btul.. tak ada apa-apa" naseb baik saya juga bukan di kalangan orang yang sedemikian kerana saya akan memaksa mereka untuk beritahu perkara yang terjadi.. hihihihi~..

itulah antara yang saya sempat hafal di medula oblongata saya.. medula oblongata boleh menyimpan maklumat-maklumat hafalan ke..?? tidak mengapa.. abaikan sahaja ya.. yang penting ialah maklumat yang disampaikan, bukan di mana maklumat itu disimpan di dalam kepala saya ini.. hehehehe..

sekian, saya yang memaklumkan..

p/s : saya senang dengan kehadiran hamster saya dalam kehidupan saya.. saya sayang kamoo hammy.. kikikiki~..

2 carutan:


  1. upload laa pic hamster

  1. eh ader org bace rupenye.. keh keh keh.. ha, nanti post akan datang laaa ek.. hihihi~..