Post info


Comments 0


Author: incik mumu

salam.. memule aku nak mintak ampon, mintak maap kalu ader yang tersinggung, terasa ati ngn ape yang aku nak tulis neh.. memule aku pon cm malas nak amek port sangat sal bnde neh, tapi tah nape semalam aku aser cm rimas nak mampos ngn bende neh..


str8 2 de point, aku aser kedatangan PENDATANG2 HARAM neh ke negara aku neh, sangat2 merimaskan.. at 1st aku sangat respek kat dorang neh, ye arr, sanggop begolok begadai nyawa datang sini nak carik rezeki, tinggal kampong halaman, tinggal family sume, nak carik rezeki kat cni.. tapi respek aku neh just kpd pendatang2 HALAL jek, bukan PATI yang menyibok2 kat cni..

yang sibuk2 sangat nak datang cni secara HARAM neh da sah2 arrr jenis yang mangkok, degil, banyak masalah, ye arrr.. org soh datang elok2, datang scra sah, tapi nak gak datang scra haram, x ke mangkok namenye tuh.. nak masok ngara org, wat cara elok2 arrrr.. yang nak masok scra aram tuh pesal..?? da arrr degil, mangkok, xreti bahasa, pastuh yang datang tuh pulak pd pemerhatian aku, mempunyai taraf sosial, yang sangat HINA, da arrr datang ngra org curik2, pastuh buat taik plak.. buduh btol mereka ini.. melepak xtentu hala, pakai yang xsenonoh, bau HANGIT lagik, tlg arrrr, ckup sume masalah yang dorang neh buat.. pencemaran pemandangan, pencemaran bawu, cukup segala jenis pencemaran dorang buat.. huh..

tuh xmasok agik AWANG ITAM si NEGRO yang sebuk blaja kat cni, pastuh wat taik plak.. neh agi sekor golongan yang xreti bertrime kasey.. bodoh punye orang.. datang nak blaja, malam mabuk2 kacao anak dara orang, gadow ngn penduduk taman.. neh pon same, kalaupon dorg neh org KAYA kat sane, tapi sori to say, taraf SOSIAL dorang sangat HINA.. buduh.. aku xdek arrr kate aku neh baek, aku xdek arrr kate org malaysia neh sume malaikat, maksum, xbuat bnde jahat, tapi sekurang2nye jahat kitorang, kat negara sndri, bukan buat taik kat ngara org..

pusing kanan - indon, tengok kiri, - bangla, pandang depan - nepal, toleh blakang - vietnam, g kdai makan, amek oder - bangla, indon.. g supermarket, SUPERVISOR supermarket tuh pon bangla, sume tempat pon bangsa dorang.. teros terang aku cakap, aku agi suke kalu tgk mat rempit berkeliaran, aku agi suke tgk dak2 shuffler neh shuffle kat tepi jalan, dpd tgk pandatang2 HARAM neh melilau xtentu hala kat tengah2 banda.. huh..

banyak agik nak cakap, tapi xpayah arrr, kang xpasal2 jek aku kene tindakan.. bukan aku nak menghasut orang, tapi aku just nak luahkan ape yang aku rase.. aku pon xkate sume golongan tuh mcm tuh, cume segelintir besar dorang memang mcm tuh.. dsbabkan ramai golongan2 tuh arrrr, masalah sosial kat malaysia neh meningkat, banyak sangat citer2 indon yang merapu meraban kat TV, suke sangat radio pasang lagu2 indon dpd bukak lagu sendri.. antah2 pasneh, sbbkn da ramai bangla kat mesia neh, ader arrr plak citer bangla kuarrr kat tv.. da arrr masalah sosial kat malaysia neh memang da terok, tambah plak dorg neh yang menambah masalah.. huh..

p/s : rimas, lemas.. dga lagu fabulous cats..

0 carutan: