Post info


Comments 0


Author: incik mumu

semalam aku diberitahu oleh staf tempat aku kerja neh yang blazer untuk pegawai da siap.. n kebanyakannye yang tempah dapat neh adalah pegawai2 baru.. so kitorg diarah untuk ukur blazer masa puasa arituh, n after awal muharram baru arrr dapat.. lama tol tunggu kan.. alasan lambat siap simple jek.. butang untuk blazer tuh xdapat ag.. so masa da dapat berita blazer tuh da siap, semangat arr nak amek.. ye ar, ukur da lama, lama plak tunggu kn.. so dengan semangat membaranya aku pun g arr kat hQ aku yang dalam setengah jam perjalanan dari umah aku tuh untuk amek blazer aku..

tapi masa nak g hQ aku tuh, punyalah dugaan ya amat.. bukan ape pun, jam teruk nak mampos.. mmg cukup makian yang aku hamburkan kepada sesapa yang jadi punca kepada jam tuh.. n las2 dapat tawu yang ader kargo terputus dari treler, naseb baek xjatoh kat atas jalan, kalau x, mmg lagi jam kot, silap2 xjalan.. sian gak kat driver lori tuh, tpkse kene maki hamun aku.. sabar ek brader lori.. dugaan.. eh, aku nak crite jam ke, nak crite blazer aku neh.. huh..

berbalik kepada cerita asal aku neh, sesampainye aku kat hQ, aku pun bergegas arr naik tingkat 2 (naek tangga k, xdek lif.. hehehehe..) mengah aku dibuatnya.. n aku pun jumpa arr cik laili tam plom untuk amek blazer aku tuh.. masa aku fitting tuh, cik laili tam plom cakap blazer die panjang, laboh, serupa jubah sangkaanku (anggapan yang buat hasil daripada penerangan yang dilontarkan oleh laili tam plom).. so aku pun try arr fitting blazer aku tuh.. n guess what.. blazer tuh besarrr giler punyerr.. adehh..

terlintas kat kepala otak aku neh, blazer neh tempah ke, beli siap..?? xdek cutting langsung, straight jek.. da arr tunggu lama, ingat cantek arr.. chait.. baek aku bli jek blazer kat reject shop ke, FOS ke, cantek pun cantek.. cutting pn ader.. neh da arr tempah, lama tunggu, tapi result die hampeh jek.. adehh.. bukan arr aku xbersyukur, tapi cam xberbaloi jek tunggu.. kalau beli siap, aku xkesah, neh tempah.. mst arr harap yang gempak punye bile tempah.. arituh punyer arr ukur pinggang, dada, bahu, sume segala arr.. chait.. siyes xpuas ati, geram dow.. da arr tuh, waner biru plak tuh.. biru die cam, urm, waner biru polis tuh.. adehh.. bile aku fitting tuh, siyes cakap, mcm org tua.. adehhh.. mmg pasneh aku g kdai die, ejas balik.. huhuhu..

p/s : tetiber pas dapat blazer neh, aku cuak plak nak tunggu jaket company aku.. hope yang neh berbaloi arr tunggu..

0 carutan: